ماموریت و رسالت

گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان یکی از قطبهای آموزشی و پژوهشی مهندسی برق کشور با بهره گیری از منابع انسانی نخبه و فرهیخته به تربیت نیروی انسانی متخصصی و برخوردار از اخلاق انسانی و حرفه ای می پردازد که با روحیه ای پویا، پژوهشگر و کارآفرین با اتکا به دانش خود و بهره گیری از فن آوری های جدید بتواند بخش مهمی از نیازهای جامعه را در حوزه دانش و فن برآورده کند.

تیم مدیریتی

مدير گروه: دکتر امیررضا عطاری

معاون آموزشی گروه: دکتر مهدی سعادتمند

معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی گروه: دکتر حسین ابوترابی

دبيران تحصيلات تکميلي گرايشها:

گرايش الکترونيک: دکتر سید ابراهیم حسینی

گرايش بيوالکتريک: دکتر جواد صفائی

گرايش قدرت: دکتر حبیب رجبی مشهدی

گرايش کنترل: دکتر محمدباقر نقیبی سیستانی

گرايش مخابرات: دکتر وحید محتشمی

شورای تحصيلات تکمیلي:

 دكتر اميررضا عطاري، دكتر مرتضي خادمي، دكتر جواد ساده، دكتر مجيد علومي بایگی، دكتر سيد ابراهيم حسيني، دكتر جواد صفائي، دكتر حبيب رجبي مشهدي، دكتر محمدباقر نقيبي سيستاني، دكتر وحيد محتشمي 

کارشناس آموزشی گروه: خانم مریم سبزه کار

تاریخچه گروه

گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی به عنوان دومین گروه آموزشی دانشکده مهندسی فعالیت خود را از سال 1358 با حوزه تخصصی الکترونیک شروع نمود. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌های قدرت و کنترل گروه مهندسی برق به ترتیب در سال‌های 1365 و 1366 صورت پذیرفت. آغاز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌های مخابرات و الکترونیک نیز به سال‌های 1372 و 1376 بر می‌گردد. این گروه از سال 1390 گرایش مهندسی پزشکی را نیز در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی کرده است.

این گروه از سال 1374 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری کرده است. دانشجویان مقطع دکتری گروه مهندسی برق در سال 1380 فارغ‌التحصیل شده و به احراز درجۀ دکتری موفق گردیدند.

در حال حاضر گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد دارای یک گرایش در مقطع کارشناسی و پنج گرایش با نام‌های الکترونیک، مخابرات، قدرت، کنترل و مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد.

ارتباط با گروه

آدرس: مشهد، ميدان آزادی، دانشگاه فردوسی، دانشکده مهندسی، گروه مهندسی برق

صندوق پستی: 1111-91775

تلفن دفتر گروه: 38806051-051

نمابر:   38807180-051

ايميل:

گروه تلگرامی مهندسی برق

لینک کانال گروه مهندسی برق






پیام مدیرگروه

ضمن سلام و درود به نمايندگي از گروه برق دانشكده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد ورود شما را به سايت اين گروه خوش آمد می گويم.

گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی يكی از قطب‌های آموزشی و پژوهشی مهندسی برق كشور است كه تلاش می­ كند با بهره­ گيری از منابع انسانی نخبه و فرهيخته به تربيت نيروی انسانی متخصص و برخوردار از اخلاق حرفه ­ای بپردازد. در اين راستا تلاش می كنيم فضايی مناسب آموزش و پژوهش در حوزه مهندسی برق فراهم آوريم كه درخور جايگاه رفيع دانشگاه فردوسی در بين دانشگاه‌های كشور باشد. تقويت روحيه كارآفرينی و نوآوری يكی از اولويت‌های اصلی من و همكارانم در گروه برق است.

ما مفتخريم كه دانش آموختگان اين گروه در مراكز علمی و صنعتی معتبر كشورمشغول به فعاليت هستند و رسالت خود را بر آن می دانيم كه همگام با جامعه برای حل مسائل گام برداريم و يقين داريم در اين ميان دانشجويان می توانند نقش سازنده و بسزايي ايفا نمايند.

در نهايت،از اين فرصت استفاده كرده و از كليه افراد مستعد و مشتاق فراگيری دانش و مهارت در زمينه مهندسی برق دعوت می­ كنم به گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی بپوندند.