nian2

گروهی از دانشجویان گروه مهندسی برق دانشگاه فردوسی به همراه جمعی از اساتید این دانشگاه در تاریخ 19 فروردین ماه 1402 از شرکت دانش‌بنیان نیان الکترونیک بازدید نمودند. این بازدید که با هدف شرکت دانشجویان در طرح همکارانه(کوآپ) برگزاری گردید، فرصتی را فراهم نمود تا دانشجویان از نزدیک با فضای کاری شرکت و آینده کسب و کارها در رشته برق آشنا شوند.

طرح همکارانه(کوآپ) طرحی است که دانشجویان دو تابستان و دو نيمسال تحصيلي را در صنعت گذرانده و ضمن كسب مهارت، مانند نيروي عادي شركت حقوق دريافت مي‌كنند.

در این جلسه مهندس کمالی معاونت تحقق محصول شرکت نیان الکترونیک، دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی را همراهی نمود. ایشان به نمایندگی از شرکت نیان الکترونیک، ضمن اعلام آمادگی و حمایت از این طرح، همکارانه را فرصتی جهت آشنایی دانشجویان با فضای بیزنس برشمردند و تاکید نمودند که شرکت در این طرح باعث می‌شود تا دانشجویان علاوه بر موضوعات علمی، با سایر مفاهیم برای تولید محصول قابل رقابت آشنا شوند.

در ادامه مهندس عباس‌زاده معاونت راهبردی و عضو هیات مدیره شرکت نیان الکترونیک، ضمن مفید خواندن طرح، بر اثرگذاری این طرح برای جهت‌دهی اشتغال دانشجویان قبل از دانش‌آموختگی تاکید نمود. همچنین مهندس عباس زاده از تجربه مشابه خود در دوران تحصیل صحبت نمود. ایشان بیان نمودند که یکی از مشکلات صنعت انتقال مفاهیم اداری و مدل‌های ارتباطی به دانش‌آموختگان دانشگاهی است در حالی‌که برگزاری طرح‌های مانند طرح همکارانه در دوران دانشجویی منجر به افزایش سرعت تطبیق کارجو با محیط کسب و کار می‌گردد.