با توجه به طولانی شدن دوران تحصیل در دوره همکارانه، آیا شرکت در طرح منجر به سنواتی شدن و پرداخت شهریه، حذف خوابگاه و .. نمی شود؟

به استناد آئین نامه همکارانه دانشگاه، طول دوره کارشناسی در وضعیت همکارانه نسبت به شکل رایج یک سال افزایش پیدا کرده و پنج سال است. بنابراین در سال پنجم وضعیت تحصیلی دانشجو همانند وضعیت دانشجویان سال چهارم می باشد. همچنین دانشجویان روزانه به جای پرداخت شهریه از نیمسال نهم، از نیمسال یازدهم موظف به پرداخت شهریه می باشند..

آیا شرکت در طرح همکارانه باعث ایجاد مشکلات سربازی نمی شود؟

به استناد آئین نامه همکارانه دانشگاه، برای دانشجویان پسر مکاتبه لازم با نظام وظیفه توسط دانشگاه صورت می‌پذیرد و تمدید یک‌سال اضافه تحصیل برای کارآموزان پسر در سال ششم اتفاق می‌افتد.

در صورت شرکت در طرح آیا دانشجو مشمول حقوق و بیمه می شود؟

قرارداد کار کتبی بین دانشجو و پذیرنده مبتنی بر این موافقت نامه برای گذراندن دوره کارورزی با رعایت قوانین اداره کار منعقد می شود. در طی دوره های کارورزی، پذیرنده موظف است مطابق با قرارداد دستمزد را به کارورز پرداخت نماید. شروع دوره به صورت رایگان است ولی به صورت پلکانی مبلغ پرداختی تا سقف حقوق اداره کار زیاد می شود. شرکت ملزم به بیمه نمودن دانشجو نیست و تصمیم گیری درباره آن به عهده شرکت است.

درصورت شرکت در طرح آیا دانشجو باید انتخاب واحد نماید؟

كليه دانشجويان پذيرفته شده در طرح همكارانه، مي‌بايست در نيمسال تابستان 1402درس كارآموزي مصوب را اخذ نمايند. همچنين در نيمسال اول ودوم  1403-1402 به ترتيب درس همكارانه 1، همكارانه 2 و در تابستان 1403 همكارانه 3 را انتخاب نمايند. 

آیا در طول دوره همکارانه دانشجویان شبانه باید شهریه پرداخت کنند؟

دانشجویان شبانه در طول یک سال دوره همکارانه فقط ملزم به پرداخت شهریه ثابت بوده و نیازی به پرداخت شهریه برای واحد همکارانه نمی باشد.

آیا می توان صرفا در در یک دوره همکارانه شرکت نمود؟

در صورت اطلاع رسانی قبل از خروج از طرح و تایید کارگروه همکارانه برق امکان پذیر است. در صورت موافقت، به ازای گذراندن موفق یک دوره همکارانه شامل یک دوره بلند و کوتاه متوالی صرفا یک نیمسال به سنوات دانشجو اضافه می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که در این حالت دانشجو  نمی تواند از مزایای  همکارانه استفاده نماید. همچنین در صورتی که دانشجو دوره اول همکارانه را به طور کامل نگذراند، نمی‌تواند در دوره دوم همکارانه شرکت کند.

آیا دانشجویان بین الملل هم می توانند در طرح شرکت نمایند؟

بله دانشجویان بین الملل هم مجاز به شرکت در طرح هستند.

آیا ثبت نام در طرح به منزله پذیرفته شدن قطعی در طرح است؟

خیر. پذیرفته شدن قطعی در طرح پس از انعقاد قرارداد و انتخاب درس همکارانه در هنگام انتخاب واحد خواهد بود.

دانشجویان چه مقاطع تحصیلی می توانند در طرح شرکت کنند؟

در حال حاضر صرفا دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به شرکت در طرح هستند.

آیا شرکت در طرح همکارانه منجر به حذف استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد می گردد؟

پیرو مصوبه 29/07/1399 شورای هدایت استعداد درخشان وزارت علوم، سنوات مجاز دانشجویان شرکت کننده در طرح همکارانه، حداکثر تا دو نیمسال قابل افزایش است.

حداقل شرایط لازم برای ورود به طرح همکارانه چیست؟

كليه دانشجويان سال سوم با معدل كل حداقل 14، تعداد واحد گذرانده حداقل 100و حداكثر واحد گذرانده 112 واحد (تا پايان نيمسال دوم 1402-1401) مجاز به شركت در طرح هستند. توجه به اين نكته ضروري است كه دانشجويان شركت كننده در طرح با احتساب سنوات بايد تا حداكثر 6 سال فارغ التحصيل گردند.